Vrouw-vormige flessen DOVE balsems – diversiteit is prachtig!

Het verbaast me wat voor een moedige stap Dove heeft genomen. Ik wil graag mijn mening delen over de nieuwste campagne van dit merk, ik kwam die toevallig tegenkwam toen ik op zoek was naar een nieuwe cosmetisch product. Ik ben echt benieuwd of je net zo verrast bent als ik, of dat je misschien al gehoord hebt over de nieuwe pakketten van Dove?

Dove bewijst dat diversiteit beter is dan perfectie. Werkelijk? Kunnen de flessen die op vrouwencurven lijken ons helpen ons lichaam te accepteren?

Nogmaals, ik moet benadrukken dat Dove buitengewoon moed heeft getoont, door het maatschappelijk geaccepteerde beeld van onze samenleving te doorbreken, het kiezen van een andere richting en een campagne ontwikkelen die zich bezighoudt met het promoten van idealisme, kan op twee manieren worden ontvangen: het kan goed ontvangen worden door het publiek, of erg slecht. OK, laten we even specifiek worden.

DOVE limited edition cosmetica

Wat maakt dat deze campagne anders is, dan andere cosmetica-collecties van andere merken? Immers, dit merk leert vrouwen al eeuwenlang zelfacceptatie. Herinner je je de reclamespot, in feite mijn favoriete tot nu toe, waar ze de natuurlijke schoonheid van vrouwen van alle huidskleuren, verschillende lichaamsvormen hadden ingehuurd, om te presenteerde zonder achteraf de beelden elektronisch te retoucheren? Er is een ding dat de vrouw verbindt – schoonheid. Dit zorgt ervoor dat Dove-reclamespots de aandacht van mensen trekt en nog een belangrijk voordeel om te vermelden, de spots hebben educatieve waarde.

Deze keer gaat Dove verder in het creëren van bewustwording bij vrouwen, Dove presenteert de gelimiteerde editie van lichaamsbalsems die in zes verschillende flessen en zes verschillende vormen worden gepresenteerd.De vormen zijn gebaseerd op zes verschillende lichaamstype-cijfers.

Doel: laten zien dat diversiteit beter is, dan het nastreven van perfectie. Dove probeert ons te motiveren om onszelf te accepteren. Hun boodschap: het is volkomen onbelangrijk wat er aan de buitenkant zit of we het nou associëren met de slanke fles of de mollige fles. We verbergen allemaal hetzelfde – schoonheid en vriendelijkheid. Het ding dat het meest waardevol is, zit niet van buiten, maar van binnen.

Dove, gefeliciteerd!

Vormen, maten en rondingen van de flessen zijn echt schattig. Ik hou van ze! Ik begrijp echter niet al die negativiteit rondom Dove, die gelijkheid op een beperkte manier zou promoten. Dit omdat alle flessen slechts één kleur hebben en er daarom geen gelijkheid is, in termen van huidskleur. Mijn geliefde gediversifieerde vormen van de flessen zijn slechts de metaforen die één kwestie aanpakken – onze lichaamsvormen, die vaak de oorzaak zijn van ons negatieve zelfbeeld. Daarom zou de barad, als Dove het probleem wereldwijd zou aanpakken, flessen met de tekens van verschillende landen en overtuigingen moeten maken, wat zinloos is. Ik denk dat Dove op een heel schattige manier een heel belangrijk probleem aan de tand voelt en aantoont dat wat er toe doet in onszelf verborgen zit.

Aanbevolen voor jou

Vorige artikel Volgende artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

0 shares